Traineeship Accountmanagement HYP
Wij zijn op zoek naar een jonge en enthousiaste persoonlijkheid, die zich prettig voelt binnen een hectische en directe omgeving. Een sociaal karakter, een persoon met veel mensenkennis en een enorme dosis inzet, om de gesproken kandidaten gelukkig te maken met een (nieuwe) baan. Young Professionals krijgen binnen HYP alle kansen om zichzelf te ontwikkelen. Een starter ontdekt binnen onze organisatie zijn kwaliteiten en valkuilen en zijn vaardigheden als gespreksvoering, communicatie, relatiebeheer en sales worden tot het uiterste getest. Binnen enkele weken zal je op zowel zakelijk als privé vlak de vruchten plukken en zal je ervaren dat jouw vaardigheden zich snel ontwikkelen. Binnen HYP vorm jij de persoonlijke schakel tussen de kandidaat en de klant. Je bouwt aan een lange termijn relatie met de kandidaat en zorgt zo voor de juiste match tussen werkzoekende en werkgever.
Binnen HYP wordt je tweeledig opgeleid, zowel op recruitment als op commercieel vlak. Dat betekent dat je zowel personen (werkzoekenden) leert kennen en dien te doorgronden op persoonlijkheid, wensen en capaciteiten – recruitment. Daarbij leer je ook bedrijven kennen met de daarbij behorende dienstverlening, cultuur, wensen en houdt je je bezig met het beheren van bestaande relaties.
Ook ontwikkel je de commerciële kwaliteiten door nieuwe klanten over de streep te trekken en de organisatie er van te overtuigen dat HYP de beste leverancier is voor het werven van personeel. Binnen dit hele leertraject ligt de focus op commercie zodat je daar een kei in wordt.
HYP Breda kenmerkt zich door een platte structuur. Je leidinggevende is vooral je collega met wie je samen werkt en successen behaalt, deelt en viert. Ook heerst er een start-up vibe, waardoor iedereen zijn steentje bij draagt aan onze groei, door kritisch te kijken naar onze processen. Denk jij dat het beter kan, dan luisteren wij hier graag naar. Staan wij achter je idee? Dan mag jij zelf het idee uit werken!
Teamleider Financiële Administratie
In deze functie ben je verantwoordelijk voor het aansturen van een klein team van analisten, terwijl je zelf ook actief meewerkt binnen het team. Je focust je op de accounts payable processen binnen de BeNeLux en FR activiteiten van de business unit. Je zorgt ervoor dat inkomende facturen correct worden verwerkt en tijdig betaald. Daarnaast ondersteun je de financiële afsluiting en audit, en werk je mee aan de analyse van de resultaten.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor:
- Het coördineren van de werkzaamheden van het team, met een focus op de verwerking van inkomende facturen.
- Het monitoren van de balansposities en zorgen voor onderbouwde rapportages.
- Het bijdragen aan de financiële afsluiting en ondersteuning bij audits.
- Het verbeteren van processen en waarborgen van de efficiëntie binnen het team.
- Het documenteren van de werkprocessen voor toekomstige referentie.
- Het waarborgen van tijdige en accurate output, vooral tijdens piekperiodes.
- Het onderhouden van contacten met leveranciers en opvolgen van openstaande kwesties.
Junior accountant
In deze functie ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van de financiële administratie en rapportageprocessen. Je werkt nauw samen met je collega’s en ondersteunt de senior accountants in diverse financiële taken.
- Verwerken van dagelijkse financiële boekingen en administratieve werkzaamheden
- Controleren en beheren van de debiteuren- en crediteurenadministratie
- Assisteren bij het opstellen van maand- en jaarafsluitingen
- Ondersteunen bij het voorbereiden van belastingaangiftes en andere rapportages
- Analyseren van financiële gegevens en het verstrekken van betrouwbare informatie
- Samenwerken met verschillende afdelingen om processen te stroomlijnen
Junior accountmanager
In de rol van Junior Accountmanager ben je het gezicht van het bedrijf voor zowel bestaande als nieuwe klanten. Je bouwt en onderhoudt relaties, draagt bij aan de groei van het bedrijf en zorgt ervoor dat klanten optimaal worden geadviseerd. Jij zorgt ervoor dat commerciële kansen niet onbenut blijven en biedt de nodige ondersteuning aan je collega’s.
- Onderhouden en verder uitbouwen van klantrelaties.
- Signaleren van mogelijkheden voor cross- en upselling.
- Opstellen van offertes en commerciële voorstellen.
- Bijhouden van klantgegevens en rapporteren van de voortgang.
- Samenwerken met het team om commerciële doelen te realiseren.
- Ondersteunen van het sales team bij diverse commerciële activiteiten.
Commercieel Administratief medewerker
Startend op de financiële administratief maar het ook leuk vinden om diverse operationele zaken op te pakken; dat is wat deze functie samen vat. Ongeveer de helft van de week ben je bezig met ondersteuning van de finance afdeling op het gebied van facturatie en rapportage. De overige dagen pak je de operationele zaken op het gebied van transport op. Alle administratieve verwerking ervan komt op jouw bordje.
HR-Adviseur
In deze rol draag je zorg voor de uitvoering en verbetering van HR‑processen op operationeel niveau bij bemande locaties. Je bent het eerste aanspreekpunt voor managers in het veld, voert gesprekken, stelt bijbehorende brieven op en werkt mee aan HR‑projecten.
- Begeleiden van inwerk-, evaluatie- en uitstroomprocessen op vestigingsniveau.
- Fungeren als eerste contact voor Site Managers en Area Sales Managers in HR‑zaken.
- Geven van advies aan leidinggevenden over dagelijkse HR‑onderwerpen.
- Opstellen van juridische correspondentie zoals brieven over functioneren of contractzaken.
- Meewerken aan en initiëren van HR‑projecten, zoals implementatie van wet- en regelgeving.
- Bijhouden en updaten van alle gegevens in het HR‑informatiesysteem en coördineren bij overnames van locaties.
HR medewerker
In deze parttime functie (16–24 uur per week) maak je deel uit van een klein, betrokken HR-team. Samen zorgen jullie voor een prettige en professionele werkomgeving binnen de organisatie. Je denkt actief mee over het personeelsbeleid en zorgt ervoor dat het personeelshandboek altijd up-to-date is. Je verwerkt personeelsmutaties en verlofaanvragen in het HR-systeem en houdt toezicht op het naleven van interne kwaliteitsrichtlijnen en relevante wet- en regelgeving.
Daarnaast:
- Ondersteun je het team bij het aantrekken van nieuwe collega’s (werving & selectie).
- Zorg je voor een vlotte start en afronding van dienstverbanden.
- Draag je bij aan een veilige en plezierige werkomgeving, bijvoorbeeld door het organiseren van een maandelijkse lunch of het regelen van kerstpakketten.
- Help je mee aan de verbetering van het functioneren- en beoordelingsproces.
- Coördineer je opleidings- en trainingsactiviteiten.
- Sta je collega’s bij met HR-gerelateerde vragen en ben je een laagdrempelig aanspreekpunt.
New Business Manager Lease
Als New Business Manager Lease ben jij verantwoordelijk voor het van de grond krijgen van het leaseportfolio. Het is een compleet nieuwe functie die vanaf 0 op te bouwen is. Dit zorgt voor uitdaging en voor het creëren van je 'eigen bedrijf'.
Taken:
- kansen identificeren en met beide handen aanpakken
- opbouwen van relaties en partners, dit betekent het actief benaderen van potentiële klanten om leasecontracten af te sluiten
- contacten met onze verzekeringsagent om de juiste deals te sluiten
- meedenken over financieringen
- inspelen op trens in de mobiliteitsbranche
- zorg dragen voor diverse marketing activiteiten
Technisch support medewerker
Als medewerker technische support ben jij het aanspreekpunt voor zowel klanten als monteurs wanneer het gaat om advies en ondersteuning. Dankzij jouw technische kennis van voertuigen en trekhaken kun je problemen efficiënt op afstand oplossen. Je begeleidt monteurs en klanten telefonisch of per e-mail, bijvoorbeeld wanneer er tijdens de installatie van een trekhaak of kabelset iets misgaat.
Daarnaast houd je overzicht over de verwerking van orders en bewaak je de levertijden. Je denkt niet alleen in oplossingen voor bestaande problemen, maar weet ook vooruit te kijken en mogelijke technische knelpunten te voorkomen.
Je komt terecht in een enthousiast en hecht team. Samen dragen jullie zorg voor alle technische sales support binnen de organisatie, die bestaat uit ongeveer 30 collega’s.
Wat ga je doen?
- Je hebt regelmatig contact met monteurs en biedt hen technische ondersteuning.
- Je werkt samen met collega’s aan een hoge klanttevredenheid.
- Je stelt gerichte vragen en geeft duidelijke informatie om gezamenlijk tot de juiste oplossing te komen.
- Je bent dé expert op het gebied van trekhaken – of je bent gemotiveerd om dat te worden.
- Je voelt je verantwoordelijk voor de juiste levering van orders en zorgt dat alles compleet en op tijd de deur uitgaat.
Verkoper buitendienst
Binnen deze functie ben jij verantwoordelijk voor het onderhouden en uitbreiden van de klantenkring. Je bent veel onderweg en speelt in op klantbehoeften door persoonlijk advies te geven en sterke relaties op te bouwen.
- Bezoeken van aannemers, bouwbedrijven en architectenbureaus om hun wensen en behoeften in kaart te brengen.
- Vertalen van product- en dienstkennis naar een op maat gemaakt klantadvies.
- Opstellen en opvolgen van offertes, rekening houdend met haalbaarheid en budget.
- Actief werven van nieuwe klanten en uitbreiden van je netwerk.
- Signaleren van marktontwikkelingen en introduceren van nieuwe technologieën binnen de organisatie.
- Samenwerken met de binnendienst en bouwshop om de verkoopresultaten te optimaliseren.