Copywriter (SEO)
Ben jij gek op taal, hou je van schrijven en weet je precies hoe je een tekst niet alleen mooi, maar ook vindbaar maakt? In deze rol draait alles om het creëren van sterke (web)content die écht impact maakt. Van SEO-proof productpagina’s tot inspirerende blogs en contentstrategieën: jij zorgt dat elke letter klopt én scoort.
Je zult je met de volgende taken bezighouden:
• Het schrijven en optimaliseren van SEO-georiënteerde content zoals productpagina’s, blogs en content hubs;
• Het bewaken van de tone of voice en eindredactie van geschreven content;
• Het coördineren en beheren van de contentplanning voor meerdere websites;
• Samenwerken met collega’s uit verschillende teams (zoals web, communicatie en creatie) om content visueel én inhoudelijk sterk neer te zetten;
• Analyseren van contentprestaties en op basis daarvan optimalisaties doorvoeren;
• Meedenken over creatieve contentideeën die bijdragen aan meer zichtbaarheid en websiteverkeer.
Offline Marketeer
We zoeken naar een marketeer die beide kanten op kan denken; enerzijds bezig met het definiëren van een brand marketingplan en analyserend voor de komende jaren waar de focus op moet liggen. Anderzijds ook bezig met de uitvoering hiervan en met een praktisch en creatief inzicht om merken te zien en te doorgronden.
Enkele werkzaamheden:
- Opstellen van jaarplannen
- Ontwikkelen en presenteren van diverse marketingactiviteiten; in samenwerking met mediabureaus, contact met retailers, monitoring van activiteiten.
- Creëren van content
- Zorgdragen dat de eind consument en retailers de juiste productvertaling te zien krijgen.
Content Marketeer
Als Content Marketeer ben je verantwoordelijk voor het creëren van inspirerende B2B-content in de vorm van tekst, foto’s en video’s. Je speelt een belangrijke rol in het vergroten van de online aanwezigheid van de organisatie en draagt bij aan de lancering van een nieuwe generatie software. In deze nieuwe functie binnen het marketingteam krijg je de ruimte om creatief te zijn, jezelf te ontwikkelen en echt een verschil te maken.
Binnen deze rol ga je je onder andere verdiepen in de volgende werkzaamheden:
- Creëren van SEO-geoptimaliseerde content, zoals blogs, whitepapers en LinkedIn posts;
- Analyseren van online marketingdata (bijvoorbeeld via Google Analytics) om campagnes te optimaliseren;
- Beheren en optimaliseren van de LinkedIn-pagina;
- Actief bijdragen aan de marketingplannen van de organisatie en je vaardigheden verder ontwikkelen.
Marketing
Als e-mail marketeer ben jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve campagnes en gerichte communicatie binnen digitale producten. Je zorgt ervoor dat klanten op het juiste moment relevante informatie ontvangen. Dankzij jouw analytische en creatieve aanpak verbeter je continu de prestaties van campagnes.
Jouw taken bestaan uit:
- Ontwikkelen en uitvoeren van e-mailcampagnes gericht op leadgeneratie en evenementen.
- Creëren en toepassen van in-product-berichten voor gerichte klantcommunicatie.
- Meedenken over het optimaliseren en standaardiseren van marketingprocessen.
- Analyseren van prestaties en doorvoeren van verbeteringen.
- Opzetten en testen van varianten via A/B-experimenten.
- Samenwerken met specialisten en kennis delen binnen het team.
E-commerce Medewerker
Als E-Commerce Medewerker werk je aan de online zichtbaarheid en verkoop van de producten. Jij bent degene die ervoor zorgt dat de producten optimaal worden gepresenteerd op verschillende online kanalen. Je schrijft SEO-product omschrijvingen en optimaliseert content met als doel de zichtbaarheid en conversie te verbeteren.
Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Schrijven en optimaliseren van SEO-product omschrijvingen;
- Plaatsen en onderhouden van content op online verkoopkanalen;
- Zorg dragen voor een nette en aantrekkelijke presentatie van de collectie op alle verkoopkanalen;
- Commerciële en administratieve ondersteuning van het E-Commerce team;
- Samenwerken met collega’s om de online strategie te versterken en door te ontwikkelen.
Trade Marketeer
- Beheren en optimaliseren van het volledige productaanbod in de Benelux.
- Organiseren van producttesten en leveren van feedback aan productmanagers.
- Leiden van productlanceringen met de focus op het assortimentskeuzes op de marktbehoeften en het vertegenwoordigen op netwerkevenementen.
- Toelichten van productkennis met trainingen binnen het team en het zijn van de samenwerkingsschakel met internationale teams.
Content marketeer
Als Content Marketeer ga je aan de slag bij de opdrachtgever, waar jouw hart sneller gaat kloppen van alles wat met contentcreatie te maken heeft. Je zult verantwoordelijk zijn voor het bedenken van campagnes en het creëren van uiteenlopende communicatie-uitingen, zodat deze op de juiste plaatsen verschijnen. Dit omvat het beheren van socialmediakanalen, het schrijven van blogs, het maken van landingspagina’s, en het vertalen van de input van collega's naar samenhangende, treffende teksten. In het multidisciplinaire team van de opdrachtgever is ruimte voor al jouw creatieve ideeën, of het nu gaat om een post, video, animatie of iets geheel nieuws.
Brand Manager
We zoeken naar een marketeer die beide kanten op kan denken; enerzijds bezig met het definiëren van een brand marketingplan en analyserend voor de komende jaren waar de focus op moet liggen. Anderzijds ook bezig met de uitvoering hiervan en met een praktisch en creatief inzicht om merken te zien en te doorgronden.
Enkele werkzaamheden:
- Opstellen van jaarplannen
- Ontwikkelen en presenteren van diverse marketingactiviteiten; in samenwerking met mediabureaus, contact met retailers, monitoring van activiteiten.
- Creëren van content
- Zorgdragen dat de eind consument en retailers de juiste productvertaling te zien krijgen.
Online Marketeer
Als online marketeer richt je je op het voortdurend optimaliseren van de online marketing activiteiten voor de diverse merken in de verschillende landen. Door middel van het ontwikkelen, beheren en optimaliseren van online marketingcampagnes zorg je ervoor dat klanten worden aangetrokken en behouden. Je bent continu bezig met het vergroten van onze online zichtbaarheid, traffic naar onze websites en het genereren van leads. Zo zet je relevante e-mailcampagnes op die bijdragen aan conversies, schrijf je op basis van jouw zoekwoordonderzoek passende SEO-teksten, meta titels en descriptions en voorzie je de juiste call to action op de landingspagina’s van de Adwords campagnes.
Je bent de drijvende kracht achter het opzetten, bewaken en uitvoeren van de online marketing acties. Op basis van o.a. keyword onderzoek, concurrentieanalyse, klantanalyse, customer journey en data analyse geef jij concrete invulling aan het marketing plan. Samen met de campagne marketeer bepaal je hoe de online doelgroep het beste bereikt kan worden en welke vorm van online marketing het meest rendabel is.
Je bent gewend het overzicht te houden en schakelt moeiteloos tussen diverse kanalen. Naast het opzetten van nieuwe campagnes, duik je graag in de data om te analyseren wat er binnen lopende campagnes gebeurt.
- In samenspraak met de e-commerce manager invulling geven aan het online marketing plan.
- Maken, bewaken en uitvoer online marketing campagnes (o.a. E-mail, SEO, SEA & Social advertisement).
- Monitoren en analyseren online marketing data (zoals traffic en conversie) en het signaleren van kansen.
- Meetbaar maken van (kanaal overstijgende) campagnes en activiteiten.
- Campagnes managen over de diverse online marketing kanalen. (o.a. E-mail, SEO, SEA & Social advertisement).
- ROI campagnes.
- Aansturen en challengen van de externe partners waar we mee samenwerken op online marketing gebied.
- Ontwikkelen en inrichten marketing automation.