HYP heeft een aantal zusterlabels waarmee ze samenwerkt, op deze manier hopen we klanten en professionals zo goed mogelijk te helpen. We staan altijd in verbinding met elkaar. Martijn vertelt je hoe die samenwerking eruit ziet!

Hoe zou je de huidige staat van samenwerking tussen onze verschillende labels omschrijven?
Op dit moment gaat het best goed! We proberen op verschillende vlakken samen te werken, zowel richting klanten als richting werkzoekenden. Daarentegen denk ik dat we er nog meer uit zouden kunnen halen!

Goed om te horen! Wat zou er nog beter kunnen?
Het gebeurt nu al wel, maar we zouden nog vaker met meerdere labels op bedrijfsbezoek kunnen. De kans is groot dat een logistiek bedrijf (klant van @AXS Logistiek) ook vacatures in de commercie open heeft staan, daar zou HYP dan makkelijk kunnen helpen. Net als bij technische bedrijven (klanten van HYP Technical). Daarnaast vergroot je direct de naamsbekendheid van meerdere labels, eigenlijk werkt dit alleen maar in je voordeel. Op deze manier kunnen we als labels, maar ook als verschillende locaties nóg beter met elkaar samenwerken. Als kers op de taart worden onze klanten blij met nieuw personeel, worden onze kandidaten blij met een nieuwe uitdaging en worden wij blij met een succesvolle bemiddeling.

Kun je een specifieke situatie delen waarin de samenwerking tussen verschillende labels heeft bijgedragen aan het succes van een project?
Zeker! HYP werkt de laatste tijd veel actiever samen tussen de verschillende locaties. Per jaar houden we vier grote meetings, ieder kwartaal één. Hier komen we met alle locaties samen, bespreken we de samenwerking, de doelstellingen, de afspraken en zorgen we voor een stukje teambuilding. We merken echt dat dit gezorgd heeft voor een verbeterslag in de samenwerking, omdat we over de gehele organisatie bepaalde zaken onder de loep kunnen nemen.

Een ander voorbeeld sluit aan op mijn antwoord op je tweede vraag. Ik heb een klant die actief is in de verhuur van technische producten. Zij hadden een hele technische vacature openstaan, iets waar ik vrijwel niets van weet. Ik heb toen direct Sebastiaan van HYP Technical ingeschakeld. Sebastiaan is daar natuurlijk helemaal thuis in, uiteindelijk heeft hij deze vacature aardig snel ingevuld. De klant blij, de werkzoekende blij, Sebastiaan blij, ik blij, kortom: iedereen tevreden! Op deze manier is een samenwerking echt een win-win situatie!

Heb jij tips voor een goede samenwerking?
Er zijn meerdere tips die belangrijk zijn voor een goede samenwerking. Een belangrijke tip is om elkaar te helpen. Klinkt cliché, maar juist als je elkaar ondersteunt, verstevig je elkaar ook. Daardoor kun je sneller succes behalen. Het werkt vaak niet goed als iedereen maar zijn eigen ding doet, je moet juist elkaars kwaliteiten benutten. Daarnaast is communicatie heel belangrijk. Is er iets, zit je ergens mee, bespreek het met de desbetreffende persoon, waardoor je ervan kunt leren. Verwacht daarna niet dat het altijd goed gaat, want een samenwerking kan niet altijd vlekkeloos verlopen. Hoe meer en hoe langer je samenwerkt, hoe soepeler het zal gaan!

Ben je benieuwd naar onze andere labels? Bekijk ze hier: https://hboyoungprofessionals.nl/onze-labels/