Creatieve vrijheid heeft voor de een een andere betekenis dan voor de ander. In de marketing is creativiteit meestal wel van belang. Het marketingteam deelt in deze blog wat dit onderwerp voor hen betekent.
Martijn:
Voor mij is creatieve vrijheid het feit dat wij alles mogen bedenken en over alles mogen nadenken als we content maken. We kunnen zelf goed beoordelen wat wel of niet gepost kan worden, hierdoor hebben we veel vrijheid om dingen te proberen. Daarnaast helpt de vrijheid in budget en ontwikkelingskansen ook bij de manier waarop ik creatieve vrijheid ervaar. Binnen deze organisatie hoor ik zelden ‘nee’.
Sanne:
Voor mij is creatieve vrijheid dat ik mijn gedachten en ideeën kan uitwerken. Ik heb graag de vrijheid om ‘out of the box’ te denken en grenzen te verleggen. Bij HYP voel ik hierin geen belemmeringen of oordeel. Tijdens mijn werk kan ik mij creatief uitten in bijvoorbeeld content of designs.
Larissa:
Creatieve vrijheid is natuurlijk best wel breed. Voor mij is creatieve vrijheid bij HYP dat ze je heel erg loslaten met projecten. Bijvoorbeeld, met het webdesign vroegen ze aan mij: ‘Kun jij dat?’ Waarop ik antwoordde dat ik dat nog nooit had gedaan, maar dat het me wel leuk leek. Toen mocht ik dat gewoon gaan proberen om te kijken of dat wat zou worden. Zo kon ik mezelf weer op een hele andere manier ontwikkelen en heb ik daar heel veel van geleerd. Maar ook hoe je een meeting wilt inrichten, daar kun je zelf echt initiatief in nemen hier, wat ik heel fijn vind.
Lotte:
Ik heb nooit echt goed nagedacht over dit onderwerp en wat dit voor mij betekent. Naast bijbaantjes die ik heb gehad, is dit mijn eerste echte baan. Ik heb dus niet echt vergelijkingsmateriaal. Bij HYP word je heel vrijgelaten; je kunt je eigen planning maken, en als je een goed idee hebt, kun je daaraan werken. Wil je een training volgen? Dan wordt dat aangemoedigd. Ook op creatief gebied mag je echt doen wat jij denkt dat goed is. Je voelt daardoor wel een bepaalde manier van vertrouwen vanuit de organisatie!
Kris:
Als marketingstagiaire vind ik het belangrijk om veel verschillende dingen te leren in een korte tijd. Door verschillende taken te doen, kan ik mijn vaardigheden verbeteren en ontdekken wat ik echt leuk vind. Het is niet alleen goed voor mijn werkvaardigheden, maar ook om te begrijpen welke kanten van marketing me het meest aanspreken en dat is natuurlijk fijn om te weten voor in de toekomst!
Ado:
Als creatieve marketeer raak je waarschijnlijk (ik hoop het voor je) enthousiast van het bedenken van sterke concepten die uniek zijn voor jouw merk, bedrijf of branche. Je streeft er altijd naar om een stap verder te gaan en nieuwe dingen te proberen. Dat is wat dit werk zo leuk maakt; je bent echt nooit uitgeleerd. Wat je vorige week nog he-le-maal het einde vond, kan na een week of twee al verouderd zijn. Jezelf continue uitdagen om weer iets tofs te bedenken, dat is voor mij de essentie van creatieve vrijheid. Gelukkig krijgt mijn team volledige vrijheid om zelf te ontdekken wat ze leuk vinden en waarin ze goed zijn.
Wat is creatieve vrijheid voor jou? Laat het ons weten!