In een (nieuwe) baan gaat niet altijd alles van een leien dakje, en niet alles hoeft leuk te zijn. Iedereen ervaart vaak wel uitdagingen in zijn/haar baan, en dat is ook helemaal niet gek. Ook de collega’s van HYP hebben dit, wij delen onze ervaring met jullie.

Matthijs van Oord (23): Het combineren van afspraken met klanten en kandidaten en daarin alles bijhouden. Klanten hebben wensen en kandidaten hebben wensen; het combineren en bijhouden van alle klanten en kandidaten tegelijk die allemaal net wat andere wensen hebben, is soms lastig. Het is daarom soms moeilijk om alles op een rijtje te houden. Ik schrijf zo veel mogelijk mee; zo houd ik de orde erin. Ik maak een to-do lijstje en zorg dat ik dan alles afwerk.

Sanne Udo (22): Toen ik net begon met mijn baan bij HYP Breda, merkte ik dat ik moeite had om me te concentreren op mijn werk vanwege de drukte om me heen. Maar nadat ik dit probleem opgemerkt had, ging ik op zoek naar een oplossing. Ik begon bewust momenten in te plannen waarin ik ongestoord kon werken. Tijdens die momenten maakte ik gebruik van oortjes om mezelf af te sluiten van de omgeving. Daarnaast zorgde ik ervoor dat ik korte pauzes inplande waarin ik even wat te drinken of eten kon pakken. Zo lukte het me om tijdens mijn werkperiodes volledig gefocust te zijn, zonder enige afleidingen.

Matthijs van Leeuwen (26): Mijn grootste uitdaging in het werk is mijn aandacht verdelen over alle medewerkers in het team. De een heeft meer persoonlijke aandacht nodig dan de ander. Hoe ik hiermee omga, is vooral door vragen te stellen en te luisteren naar wat de medewerker zelf aangeeft. Wat vindt hij/zij prettig in de aansturing en bijvoorbeeld het aantal contactmomenten.

Lotte van der Velde (26): Ik weet nog wel dat ik vooral in het begin het plannen heel lastig vond. Ik deed voor mijn gevoel 100 dingen op een dag, maar aan het eind van de dag had ik eigenlijk geen idee meer wat ik nou precies gedaan had. Dit heb ik echt moeten leren door lijstjes te maken en hierin prioriteiten te stellen.

Martijn van Doorn (27): Ik had nog nooit met KPI’s, doelstellingen en targets gewerkt. In het begin was dit voor mij persoonlijk erg wennen, mede vanwege de vele verantwoordelijkheden die erbij kwamen kijken. Ik merkte echter dat ik na verloop van tijd juist heel goed ging presteren door met KPI’s, doelstellingen en targets te werken. Ik voelde een soort positieve lichte “druk” om te kunnen presteren, wat mij juist motiveerde. Ook de ervaringen van andere collega’s met hoe zij hiermee omgingen, hebben mij geholpen om met deze uitdagingen om te gaan.

Herken jij jezelf hierin of zijn er juist andere uitdagingen waar jij tegenaan loopt waar je hulp bij nodig hebt of enkel even over wilt sparren? Neem dan vooral contact met ons op!

📞 076 – 303 37 00 (Breda)

📞 010 – 205 45 88 (Rotterdam)