Online Marketeer

Als online marketeer richt je je op het voortdurend optimaliseren van de online marketing activiteiten voor de diverse merken in de verschillende landen. Door middel van het ontwikkelen, beheren en optimaliseren van online marketingcampagnes zorg je ervoor dat klanten worden aangetrokken en behouden. Je bent continu bezig met het vergroten van onze online zichtbaarheid, traffic naar onze websites en het genereren van leads. Zo zet je relevante e-mailcampagnes op die bijdragen aan conversies, schrijf je op basis van jouw zoekwoordonderzoek passende SEO-teksten, meta titels en descriptions en voorzie je de juiste call to action op de landingspagina’s van de Adwords campagnes.

Je bent de drijvende kracht achter het opzetten, bewaken en uitvoeren van de online marketing acties. Op basis van o.a. keyword onderzoek, concurrentieanalyse, klantanalyse, customer journey en data analyse geef jij concrete invulling aan het marketing plan. Samen met de campagne marketeer bepaal je hoe de online doelgroep het beste bereikt kan worden en welke vorm van online marketing het meest rendabel is.

Je bent gewend het overzicht te houden en schakelt moeiteloos tussen diverse kanalen. Naast het opzetten van nieuwe campagnes, duik je graag in de data om te analyseren wat er binnen lopende campagnes gebeurt.

  • In samenspraak met de e-commerce manager invulling geven aan het online marketing plan.
  • Maken, bewaken en uitvoer online marketing campagnes (o.a. E-mail, SEO, SEA & Social advertisement).
  • Monitoren en analyseren online marketing data (zoals traffic en conversie) en het signaleren van kansen.
  • Meetbaar maken van (kanaal overstijgende) campagnes en activiteiten.
  • Campagnes managen over de diverse online marketing kanalen. (o.a. E-mail, SEO, SEA & Social advertisement).
  • ROI campagnes.
  • Aansturen en challengen van de externe partners waar we mee samenwerken op online marketing gebied.
  • Ontwikkelen en inrichten marketing automation.