“Ah joh, bij een recruitmentbureau ben je alleen maar een nummertje.” Een uitspraak die iedereen vast al eens gehoord heeft, maar is dit wel echt het geval? Wat als een recruitmentbureau meer doet dan alleen een cv doorsturen en je daadwerkelijk wil helpen in jouw zoektocht naar een nieuwe baan? Bij HYP proberen we dit iedere dag, zo vroegen we @Julian naar zijn mening over dit onderwerp. Hij vertelde ons exact hoe jij je vanaf dag één op je gemakt zult voelen als we jou verder helpen in het vinden van een nieuwe baan!

Jij spreekt als recruiter veel professionals, hoor jij dit soort opmerkingen wel eens?
Eigenlijk hebben wij vanaf het eerste contactpunt direct veel contact met de professional, hierdoor ben je eigenlijk direct erg persoonlijk bezig. Door deze benadering en manier van werken voelen professionals zich eigenlijk direct persoonlijk behandeld bij HYP. Mede hierdoor hoor ik deze opmerking eigenlijk zelden. Ik weet wel dat deze opmerking binnen de brache vaker terugkomt, gelukkig hebben we daar bij HYP niet veel last van!

Waaruit blijkt dat je geen nummer bent bij HYP?
Binnen ons proces blijven wij eigenlijk constant in contact met de professional. Als je bij ons een nummer zou zijn, zouden we geen of weinig contact opnemen en pas iets laten horen als het ons uitkomt. Doordat we wel contact houden, weet de professional altijd wat de status is van de zoektocht naar een passende vacature, de status van hun lopende gesprekken, etc. We houden de professional zo goed mogelijk op de hoogte!

Daarnaast werken we ook met telefonische afspraken nadat iemand een nieuwe baan via ons gevonden heeft. Dit doen we na de eerste maand, eerste drie maanden en het eerste half jaar. We houden ook evaluatiegesprekken en staan altijd klaar voor de professional als hij of zij vragen heeft.

Hoe zorg jij ervoor dat je mensen op hun gemak laat voelen?
Ik denk vooral door te levelen. Als je merkt dat iemand open en sociaal is, kan die dit spiegelen. Hierdoor krijg je een luchtig en makkelijk gesprek. Als de andere persoon wat meer gesloten is, kan je je eigen houden wat aanpassen. Hierdoor kan de persoon voor je zich alsnog wat makkelijker op zijn of haar gemak voelen, dan voelen ze zich eerder gehoord. Daarbij is emphatie de key!

Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en heb je behoefte naar persoonlijke begeleiding? Neem direct contact op of bekijk onze vacaturepagina om direct te solliciteren!